laupäev, 18. veebruar 2017

Pulgakoogi trall.

Tahtmine neid valmistada oli päris kaua.
Tundus jube keeruline ettevõtmine, aga tuhkagi. Nii lihtne ja huvitav meisterdus.

Vaja läks: 

  • 400 g biskviiti
  • 190 g kondentspiima
  • 100 g sokolaadi
  • 50 g hapukoort
  • 50 g võid
  • 1 väike pdl rummi ekstrakti
Sellest kogusest sain 32 tk koogikesi.

Biskviidi pudistasin nii peeneks kui võimalik. Lihtsam oleks seda teha kui oleks kodus köögikombain, aga mida ple seda ple. Ja ei ole hullu. Õnneks mul nuimikser, mis ajas asja väga hästi ära.
Kui biskviidi puru valmis, valasin juurde kondentspiima, sulatatud sokolaadi võiga, hapukoor ja väike pudel rummi-ekstrakti.
Kui segu valmis sai, hakkasin käte vahel pisikesi pallikesi veeretama. Kõik veeretatud ja 30 min külmikusse.
Vahepeal sulatasin 200 g sokolaadi ja 50 g võid kokku, et koogikesi seal kasta.

Ennem pulga torkamist koogi sisse, kastsin sokolaadi sisse, siis kinnitus pulk. Ja kui neid tehtud sai uuesti 30 min külmikusse pandud.

Siis oligi aeg seal maal, et kooke sokolaadi sisse kastma hakata ja ka kaunistama. Kõik tuleb ükshaaval kasta/kaunistada. Sokolaad kivistub kiirelt ja kaunistused ei pruugi kinni jääda.
Tekkis ka olukord kui sokolaad hakkas tahenema. Siis otsustasin piima juurde valada, et vedelam oleks, see õnnestus.

Õde ütles küll, et koogikesed peaks u 1-2 h külmas olema, ennem kui sokolaadi sisse kastan, aga minul seda kannatust plnud. Ma vahepeal ikka näppisin neid ja tundusid tugevad, sellepärast ka olin kindel, et ei juhtu nendega midagi.

Biskviidi ostsin ma poest, mugavam variant! Aga vb tulevikus küpsetan ise valmis.

Tütar kiitis, et pole paremaid saanud.
Sõbranna samuti, pidid olema mahlased ja mõnusad.

Paar päeva hiljem tegin veel neid koogikesi, eelmised said väga kiirelt otsa. Muidugi ma jagasin ka neid, et tagasisidet saada.
Seekord sai proovitud juurde lisada marmelaadi tükikesi. 
Neid pulgakesi müüakse päris mitmes poes, kuna ise elan Tartus, siis olen ostnud Magaziini poest. Väga vastupidavamad on mustade täppidega, punaste täpikestega tõi mulle tütar Lõunakeskuse Tiger poest. Magaziinis maksis 1,20€ / 30 tk pakis. Tigeris 2€ / 20 tk pakis. 
Pulgad lõikasin pooleks, muidu liiga pikad.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar