reede, 20. jaanuar 2017

Napoleoni kook!

Selle koogiga on palju mälestusi, nimelt küpsetas mamma seda igal tähtpäeval, ootasime õe ja vendadega nagu maailma imet. Aga see ongi maailma parim kook.

Nüüd sis võtsin ise selle koogi tegemise ette. Poodides müüakse Napoleoni kooki, aga enamus on moosiga ja mulle ei maitse! Tahaks ikka puhast klassikat, mitte tuksi keeratud kooki. 
Algus: Marielle (minu 12.a tütar) otsis googeldades retsepte, no neid on palju ja väga erinevaid. Taigent saab ka sajal eri-viisil teha. Niii, siit ta tuleb:

Napoleoni kook hapukoore muretaignast.

Taigna valmistamiseks läheb vaja:

  • 200 g võid
  • 200 g hapukoort
  • 5 dl jahu
  • 1 tl soola
Taigen valmis, tunniks ajaks külmkappi, nii kaua tegin valmis keedukreemi.
Kreem:


  • 1 l piima
  • 2,5 dl suhkurt
  • 4 sp jahu
  • 4 suurt muna
  • 75 g võid
  • 2 tl vanillisuhkrut
Ahju kuumutasin 200 C , taigna jagasin 6-ks võrdseks tükiks. Rullisin neljakandilisteks ja ahju, enne ahju panemist toksisin taignale augud. Igat põhja küpsetasin u 5 min, vaatasin silma järgi. Kui oli juba pruunikam, võtsin välja. Samal ajal kui üks põhi ahjus, sain teise valmis rullitud. Suht kiirelt läheb!

Ja keerulist polegi. Panin kandikule ühe põhja, kreem vahele, siis järgmine, kuniks põhjad otsas. Ühe põhja tegin katte jaoks ka, mille ära kätega puruks mudisin. Selle puruga katsin koogi. 
Retseptides on kirjas, et üks öö külmkapis hoida. Mul ei olnud kannatust, kuskil 5 h pärast lõikasin endale tüki. Omg 😚😍 Võimas! Täpselt see, mida olin mäletanud lapsepõlvest! 
Koogi tegemine võttis max 1,5 h . Laps tegi lõunauinakut rõdul ja samal ajal mässasin mina köögis. Super kooslus. 👍
See kook on mulle südamelähedane, meenutan sellega meie mammat. 💓

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar